Shopping Weekeinde trok vrijdagavond aanmerkelijk minder bezoekers dan in voorgaande edities. Een belangrijke reden was dat er voor het evenement, dat mede door een bijdrage van de BIZ mogelijk werd gemaakt, geen reclame mocht worden gemaakt. Alles dat een vergelijking met een evenement mogelijk maakte, moest in verband met COVID-19 worden vermeden vertelt onderneemster Marjolein van der Goen, namens Haarlem Centraal en het AOC-voorzitter van het organisatiecomité. “Het evenementenbureau Paint it Yellow was net als het organisatiecomité in veel opzichten aan handen en voeten gebonden. Bovendien liet het Grootwinkelbedrijf zich van haar slechtste kant zien. Nagenoeg alle ketenbedrijven waren gesloten op positieve uitzonderingen als de HEMA na. Volgend jaar kunnen we, als corona tenminste voorbij is, het Shopping Weekeinde weer gewoon in het voorjaar organiseren. Overigens hoorde ik wel vooral positieve geluiden. Er werd goed verkocht, vooral tussen acht en tien uur. Winkels die om acht uur de deuren sloten, visten naar mijn mening daarmee achter het net.”

Het filmpje van het zonnige ShoppingWeekend.