Maandag 8 maart was er een bijeenkomst van het AOC (Activiteiten Overleg Centrum). De meeste leden van het AOC zijn ondernemers. De vergadering was vooral bedoeld te peilen waar de behoeftes van ondernemers liggen. Meer traffic dus, meer bezoekers, maar dat is momenteel helaas niet mogelijk. Maar als het zo ver is, moeten er concrete en snel uit te voeren plannen klaar liggen. Dat is gelukkig, met dank aan Haarlem Marketing, het geval.

Vier voorbeelden:

1 campagne gericht op bezoek van maandag tot en met donderdag

2 De Retail campagne staat klaar. Inclusief de drukte monitor, dus meer bezoekers trekken op tijden dat het niet al te druk is.

3 De Kraslotenactie ligt klaar. Met 1 miljoen loten plus veel prijzen die winnaars fysiek in winkels moeten ophalen

4 De ambachten route voor fietsers en gekoppeld aan speciaalzaken in het centrum

STREVEN  van het AOC. Shopping Weekeinde eind juni moet het startschot vormen voor een laagdrempelige actie VIER DE ZOMER IN HAARLEM. Masha Vos (Albert Heijn) legde de nadruk op het daarbij makkelijk kunnen aanhaken van retailers onder andere via zonnebrillen in de etalage of een strandstoel voor de deur. Laagdrempelig maar wel goed voor de uitstraling van de binnenstad. Overigens nog wel goed om te benadrukken dat we de acties richten op de drie speerpunten Retail, cultuur en horeca.