De nieuwe winkelstraat (DNWS)

De nieuwe winkelstraat (DNWS)  is dé actieve verbinder van kennis en onderzoek dat wordt gedaan naar het toekomstbestendig maken en houden van winkelgebieden en de winkelstructuur. Daarvoor werkt DNWS nauw samen met partnerorganisaties uit alle relevante sectoren. DNWS initieert ook zelf onderzoekstrajecten en is vaak partner bij trajecten van andere organisaties. De resultaten, conclusies en aanbevelingen stelt DNWS beschikbaar, bijvoorbeeld tijdens congressen, netwerkbijeenkomsten, via papers en de website van het platform.
We houden van een praktische aanpak, daarom worden alle lessen die de onderzoeken opleveren pragmatisch vertaald naar het werkveld, te weten: het winkelgebied. Dit wordt gedaan op zo’n manier dat de betrokken stakeholders er zelf mee aan de slag kunnen.

De toegevoegde waarde van onlinestrategieën voor retailers met een fysieke winkel 

De inzichten uit dit onderzoek bieden retailers houvast en helpen hen op weg met hun online verkoopstrategieën. De manier waarop consumenten winkelen, is een steeds veranderende mix van fysiek en online. Om de fysieke retail toekomstbestendig te maken en te houden, is het van groot belang dat de fysieke retail innoveert als antwoord op de hedendaagse ontwikkelingen op het gebied van (online) winkelen. Een sterke onlinestrategie is daarom onmisbaar in deze tijd.

Het onderzoek – in opdracht van Platform De Nieuwe Winkelstraat – is uitgevoerd door Hogeschool van Amsterdam, CMI en TNO in samenwerking met retailers en experts uit de praktijk. Het onderzoek is gefinancierd door Stichting Detailhandelsfonds.

Download hier het rapport 

Voor meer onderzoeken en informatie:

https://www.platformdenieuwewinkelstraat.nl/dnws-onderzoek/