We hebben het voor je op een rij gezet. Er zijn een aantal acties die je zo snel mogelijk moet doen, om straks optimaal gebruik te kunnen maken van de nodige maatregelen uit het steunpakket.
- Vraag uitstel betaling belasting aan.
- Vraag zo snel mogelijk E-herkenning aan. Je hebt dit nodig om straks een beroep te doen op NOW.
- Vraag uitstel van je huur aan.
- Kijk wat je samen met je leveranciers kunt regelen.
- Vraag uitstel aan bij je bank voor aflossing en rente. Let op dat je dan wel eerst andere schade beperkende maatregelen hebt genomen.
- Denk in scenario’s wat je moet doen in welke situatie.
- Denk na over een alternatief verkoopkanaal naast je fysieke winkel.
- Vraag nu uitstel van lokale lasten aan, zoals OZB.
- En natuurlijk wil je nog veel meer doen. Zoals aanvragen NOW, of een aanvraag van de eenmalige uitkering, of een aanvraag voor de tijdelijke uitbreiding van de bijstand voor ondernemers. Helaas kan dat allemaal nu nog niet omdat de regelingen worden uitgewerkt. Zodra deze bekend zijn, informeren wij je.
We zijn ondertussen heel hard bezig om duidelijkheid te krijgen over of ondernemers gebruik kunnen maken van het NOW als zij zelf besluiten de winkel te sluiten. Deze vraag staat uit op het hoogste niveau.
Heb je vragen, dan kan je ons op de volgende manier bereiken:
- Vanaf maandag 16 maart zijn wij – voorlopig – van ma t/m vrij van 08.00 tot 20.00 telefonisch bereikbaar op 088 973 06 00
- Mailen kan naar coronavirus@inretail.nl
- Appen kan ook naar 06 – 24 95 83 16