,

Aanhaken bij evenementen

Tijdens het AOC ( Activiteiten Overleg Centrum)  overleg gaat het over hoe ondernemers kunnen aanhaken bij evenementen. Met elkaar de stad leuker en gezelliger maken, daar draait het om. De Shopping Night is zo een evenement. Algemene conclusie: het mag wat bruisender. Daar kunnen straten en straatverenigingen een belangrijke rol in spelen. Andere suggesties waren: vroeger starten of wellicht verplaatsen naar de vrijdag.

Andere straat overstijgende evenementen passeerden eveneens de revue. Bevrijdingspop en Bloemencorso worden gewaardeerd, zijn goed voor de stad, maar daar moeten retailers zich niet op focussen. Bezoekers komen voor bloemen of muziek, shoppen is echt bijzaak. Retailers en horeca zouden er ter promotie wel meer mee kunnen. In den Bosch hangen tijdens Carnaval alle etalages vol met aan Carnaval gerelateerde artikelen, hoewel de winkels gewoon dicht zijn en niemand zelfs een spijkerbroek koopt. Dus bloemen in de etalage en op de toonbank plus slingers in de straten. Omdat het evenementen zijn die belangrijk zij voor de dynamiek van de stad.

Het is beter voor retailers zich te concentreren op langlopende evenementen. Back to School, geen Black Friday maar een hele week Black met koopjes, Vaderdag en Moederdag, meer doen met dat soort evenementen. Kies thema’s en koppel er acties aan.