,

Oproep THOENenTHANS

THOENENTHANS  –  HAARLEM

AUTHENTIEKE, AMBACHTELIJKE EN TRADITIONELE BINNENSTAD

Voor de stadgenoten, shoppers uit de regio, doe-het-zelvers, dagjesmensen en toeristen. De vele sterke ambachtelijke, authentieke en traditionele bedrijven en winkels vormen samen -zonder opschepperij- de kracht en de ziel van winkelstad Haarlem.

Er is bijna geen andere stad in Nederland die zo veel cultureel-economisch erfgoed kan tonen. Loop maar eens door onze romantische stegen en straatjes en stap de deur van die bedrijfjes maar eens binnen.

Ook rondom de binnenstad zijn er pareltjes van bedrijven. Dat laat THOENenTHANS al zes jaar succesvol zien. Oud-burgemeester Bernt Schneider gaf samen met TV-actrice Joke Bruijs in 2014 de aftrap. Buurtgenoten, stadgenoten, regioshoppers, dagjesmensen en toeristen volgen hen sindsdien al jaren. Aantrekkelijke folders, sepia foto’s, wervende tekstjes en raamstickers wijzen hen de weg naar binnen.

Haarlem kan zich met deze extra’s in steegjes en straatjes het jaar rond onderscheiden, naast de grotere ketens in de grotere winkelstraten! Daar doen we met elkaar ons voordeel mee. Daarom willen we doorgaan! Maar om ook u te vinden moet men wel vindbaar zijn en ‘verleid’ worden om zo’n mooi zijstraatje in te gaan.

De folders THOENenTHANS, AUTHENTICCITY en DAMALSWIEHEUTE (u kent de mooie sepia plattegrondjes vast wel) ‘vliegen’ bij de VVV de deur uit maar zijn nu nagenoeg op. Eind van dit jaar moeten de nieuwe folders en de nieuwe site beschikbaar zijn. We hebben signalen dat zeker een vijftigtal deelnemers geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Doet u (weer) mee? Meld je nu aan.

OPROEP:

Heb je dus óók een ambachtelijk, authentiek of traditioneel bedrijf in of rond de binnenstad? Wil je nu ook meedoen? Meld je aan met een korte bedrijfstypering liefst met een leuke binnen-foto vóór zaterdag 29 februari 2020 aan bij Rein via rein@thoenenthans.nl.

We mikken op een mooie brochure met zo’n 50 -tal verrassende THOENenTHANS-bedrijven.

Ons stadbestuur hielp ons vanaf de lancering van dit promotieproject en biedt tot op heden gratis folderruimte aan bij Haarlem Marketing cq. de VVV bij het Oude Stadhuis, net als bij de musea.

Nieuwe mooie ambachtelijke, authentieke of traditionele bedrijven en speciaalzaken zouden een sterke aanvulling kunnen geven.

Heb je een speciaalzaak zoals een wolwinkel, een fietsenmaker, een restauratiebedrijf, een taartjesbakker, een leer- of stoffenatelier, een ijzerwinkel, een hobbywinkel, een groentewinkel, een boekwinkel, een juwelier, een notenbar, een bloemkunstwinkel, een muziekwinkel, een instrumentenbouwer, een handwerk-artikelenwinkel of een ander passende onderneming?? Meld je aan!!

 

Doet u ook mee met de volgende THOENenTHANS voor 2020-2021? De kosten zijn nog niet definitief vastgesteld. Voor een heel jaar proberen we kosten per deelnemer niet boven de  €250,= te doen komen.

Wat bieden we dan?

  • Gratis brochures Nederlands voor de deelnemers (eigen verspreiding).
  • sepia foto
  • Rein’s wervend verslagje in 60 woorden van zijn bedrijfsbezoek
  • Raamsticker voor alle deelnemers.
  • Plattegrond met verwijzing
  • Een vernieuwde THOENenTHANS website met doorlink-mogelijkheden.
  • Tenminste een Nederlandse en Engelse versie verspreiden via de VVV en de Haarlemse musea.

 

Als je geïnteresseerd bent geraakt reageer dan s.v.p. vóór 29 februari a.s. per WhatsApp (0629533156) of per e-mail via rein@thoenenthans.nl. Rein, de bedenker en ‘bewaker’ van het concept, neemt contact op iedereen die al meedoet en met alle ondernemers die zich aanmelden. Uw interesse is dus nog niet bindend maar voor mij indicatief. Zijn er zo’n 50 aanmeldingen dan is het voor het publiek en de deelnemers aantrekkelijk en gaan we door.

Ik ben zeer benieuwd!

 

Hartelijke groet Rein Rentema

rein@thoenenthans.nl

www.thoenenthans.nl

0629533156