header
Meld u hier aan!

Convention Bureau enthousiast ontvangen

13-04-2017

Haarlem Marketing heeft er sinds 1 februari een frontoffice bij; Het Haarlem Convention Bureau, dat zich richt op de zakelijke markt en de krachten bundelt om de stad te promoten als zakelijke bestemming. Begin april kwamen dertig partijen die zich hebben aangesloten bij het speciaal hiervoor opgerichte Haarlem Convention Bureau (HCB) bijeen tijdens een feestelijke kick off in Huis Barnaart aan de Nieuwe Gracht.
De partners werden welkom geheten door directeur Haarlem Marketing Esther Brasser en de gastlocaties; Huis Barnaart en ondernemershuis ZAAMEN. De kersverse Haarlem Convention Manager Suzanne Kakkos, zoomde in op strategie van het Haarlem Convention Bureau en de activiteiten voor de komende tijd. Hierna maakten de partners onderling kennis en werd de samenwerking gevierd in aanwezigheid van wethouder Economische zaken Joyce Langenacker.
"Het is geweldig om te zien dat een vraag uit de stad, namelijk naar de coördinatie van aanbod en vraag in de zakelijke markt, zo concreet wordt opgepakt en we nu trots ons nieuwe HCB met onze nieuwe Convention Manager kunnen presenteren", aldus Esther Brasser, directeur Haarlem Marketing.


Pijlers

Haarlem Convention Bureau zet met haar activiteiten in op verschillende pijlers. Naast collectieve promotie en acquisitie voor Haarlem als zakelijke bestemming, wordt ook aandacht besteed aan ondersteuning en verbinden. Zo worden regelmatig workshops georganiseerd waarmee aangesloten partners bijvoorbeeld hun online marketing kunnen optimaliseren. Ook worden de partners samengebracht om het netwerk en de onderlinge samenwerking te versterken.
"Regio Haarlem heeft een unieke positie in de markt die we door deze samenwerking optimaal willen benutten. Vooral de grote diversiteit aan (vaak bijzondere) locaties voor zakelijke ontmoetingen, gecombineerd met de strategische ligging ten opzichte van Amsterdam, Schiphol en het strand, maakt Haarlem als destinatie zeer aantrekkelijk. Het hoge kwaliteitsniveau en de menselijke maat die zo kenmerkend zijn voor de stad zorgen voor het onderscheidend vermogen."' aldus Suzanne Kakkos, manager van het Haarlem Convention Bureau.

‘Eigen zaak was onze droom'

Patrick Ligthart en Fimme Blauw startten in 2009 met de Hugo Boss winkel in de Anegang. Het was een geheel nieuw concept dat door Patrick en Fimme uitstekend werd ontwikkeld. Toch bleven de kriebels op den duur een eigen winkel te beginnen. "Een eigen zaak was onze droom", vertelt Patrick. Een paar maanden geleden deed zich de kans voor het pand recht tegenover de huidige Hugo Boss winkel te huren. Er werd verbouwd, er werd geschilderd en sinds een paar weken staan Patrick en Fimme in hun eigen fraaie winkel LigtBlauw inclusief veel Hugo Boss kleding. "Wij verkopen de sportieve lijn van Boss: Boss Orange en Boss Green. Daarnaast hebben we een ruim assortiment Filippa K en Armani jeans."
Patrick en Fimme voelen zich thuis in de Anegang. Ze zijn bovendien actief lid van de straatvereniging. "Wij geloven niet meer zo in concurrentiestrijd. Wij denken veel meer in samenwerking, in clustering van bijvoorbeeld herenmodezaken. Als een klant bij ons binnen stapt en vraagt naar een kostuum, verwijzen wij hem met alle liefde naar de overkant of naar een andere zaak in de Anegang. Wij verkopen immers geen pakken. Samenwerking is eveneens belangrijk om als het om marketing gaat. Wij hebben met de openingstijden 3 x 7 geprobeerd. Maar als je de enige in de straat bent, wordt dat dus niets. Wij geloven in ruimere openingstijden mits de hele stad meedoet. Net als koopzondagen en de Shopping Night voor ons goed werken. De consument zoekt beleving. Dat bereik je onder andere door de handen in elkaar te slaan. Zo hebben wij onlangs in samenwerking met de chocolaterie annex ijssalon en drie andere zaken een ijskarretje door de staat laten rijden. Dat was erg leuk!"

 
Meer nieuws













Wonen boven Winkels Haarlem