,

Lancering Haarlem Tickets

HET OFFICIËLE VERKOOPKANAAL VAN HAARLEM

Een collectief van negen Haarlemse hotels  en VVV Haarlem (onderdeel is van Haarlem Marketing) lanceert het ticketplatform Haarlem Tickets.
 Met behulp van dit platform kunnen bezoekers van de stad bij meer verkooppunten en op elk gewenst moment tickets voor Haarlemse musea en activiteiten kopen. Volgens Anne-Marije Hogenboom, directeur Haarlem Marketing, zorgt Haarlem Tickets voor een betere dienstverlening voor bezoekers aan Haarlem en wordt er een efficiëntieslag gemaakt voor de VVV, waar de deelnemende hotels profijt van hebben. Ook leidt dit tot een betere promotie voor alle Haarlemse culturele instellingen en toeristische toeleveranciers. Omdat er marketing voor alle instellingen gedaan kan worden vanuit het collectief.

Middels Haarlem Tickets kan via meerdere kanalen een ticket geboekt worden voor musea, een rondvaart, fietsverhuur, stadswandeling en openbaar vervoer in en rond Haarlem. Dit kan fysiek aan de balie bij VVV Haarlem, maar heden ook bij de recepties van de deelnemende Haarlemse hotels: Carlton Square Hotel, Van der Valk Hotel Haarlem, Boutique Hotel STAATS, Ibis Styles Haarlem City Hotel, Hello I’m Local, the niu Dairy, Hotel ML, Amrâth Grand Hotel Frans Hals en StayOkay Haarlem. De gastvrijheid van deze hotels wordt verder vergroot door het gemak waarmee toekomstige gasten via een online ticket omgeving (in de look and feel van de hotels) direct en vóór aankomst tickets kunnen boeken. Gasten worden hierop gewezen in de bevestigingsmail die zij na boeking ontvangen.

De digitale reikwijdte van de ticketverkoop is groot door het lanceren van haarlemtickets.com, waar bezoekers 24 uur per dag, 7 dagen per week de door hen gewenste entreebewijzen kunnen kopen.