Het lokale platform HaarlemseWinkels.nl bewees het afgelopen jaar tijdens de Coronacrisis zijn waarde. Veel ondernemers genereerden in deze barre economische tijden extra omzet via dit digitale kanaal. Het platform telt inmiddels ruim 400 deelnemers en haalde regelmatig de publiciteit. Het primaire doel van het platform is Haarlemse winkeliers en consumenten te verbinden. Via het plaatsen van een bestelling koopt een consument bij een lokale winkel en worden de artikelen meestal dezelfde dag duurzaam thuisbezorgd. Zo steunt de consument de lokale ondernemer, zonder daar extra voor te betalen. En hij krijgt de service die kenmerkend is voor lokale ondernemers. De tijd is dus rijp voor de noodzakelijke vervolgstap, zeker omdat online shoppen, zoals deskundigen constateren en verwachten, voor veel consumenten een gewoonte wordt. Meer online en minder fysiek.

Om dit te bereiken moeten er reclamecampagnes komen gericht op de consument die lokaal wil kopen. Er moet dus worden geïnvesteerd in het platform. Over het hoe en waarom organiseert Haarlemse Winkels een digitale bijeenkomst. De deelnemers aan Haarlemse Winkels ontvangen daarvoor een uitnodiging. Via deze link ziet u een presentatie.