,

Doe mee aan De Haarlem Midweek Campagne

Beste relatie,

Als Haarlemse ondernemer informeren wij je graag over de aanstaande lancering van onze Midweek Haarlem campagne. Achter de schermen is het Haarlem Marketing team al een aantal maanden bezig met de voorbereiding van deze eerste nationale campagne sinds de covid-maatregelen. De lancering van de Midweek campagne staat gepland voor eind september. We willen je informeren over het hoe, wat, waar en waarom van de campagne, geven je een voorproefje van het verloop van de opnames van de (geplande) tv-commercial, en leggen we graag uit hoe je mee kan doen.

Acties insturen voor de campagne

Doe mee aan de Haarlem Midweek campagne en stuur je actie(s) in voor de september-oktober-november periode! De campagne wordt reeds ondersteund door acties van de hotelsector, dit is de basis van de campagne. Ook de horeca- en cultuursector kan meedoen om doordeweeks bezoekers aan te trekken in de Haarlem Midweek campagne. Haarlem Marketing wil dan ook een zo uitgebreid mogelijk aanbod aan acties kunnen presenteren op haar website of bij de receptie van de hotels. Het aanmelden van een actie kan per e-mail naar website@haarlemmarketing.nl en zal opgenomen worden in de Haarlem Midweeek campagne wanneer deze aan de voorwaarden voldoet. De acties kunnen tot en met dinsdag 21 september ingestuurd worden met een bijpassende afbeelding.

De voorwaarden voor de actie is:
1. De actie moet in de periode zijn van september-oktober-november.
2. Geldig van maandag tot en met donderdag.
3. Bij voorkeur upselling en geen kortingsacties (voorbeeld; een 3-gangen menu wordt een 4-gangen menu, een gratis ansichtkaart uit in de merchandising shop bij een reservering, een gezamenlijke combinatie ticket of een portie bitterballen bij de borrel).
4. Bij voldoende aanmeldingen zal er een boekje gemaakt worden, welke overhandigd wordt bij de recepties in de hotels voor de gasten die het Haarlem Midweek arrangement boeken. Bij te weinig aanmeldingen wordt deze actie doorgezet of gecontinueerd in februari/maart.

De campagne samengevat


Haarlem onderscheidt zich middels vier pijlers (cultuur, gastronomie, winkelen en haar omgeving), die afzonderlijk van elkaar uitblinken in kwaliteit en samen een krachtige combinatie vormen. We nodigen bezoekers uit in 4 dagen, 4 pijlers te ontdekken en zodoende te genieten van wat Haarlem allemaal te bieden heeft. Een midweek Haarlem biedt naast (meer) rust en ontspanning ook de ultieme kans Haarlem écht te ervaren. De stad beleven op dalmomenten is voor de bezoeker prettig en voor de stad geeft het een impuls aan de doordeweekse dagen. De website zal eind volgende week live gaan.

Planning en ijkpunt TV-Commercial
Een belangrijk ijkpunt van deze campagne is de tv-commercial. De tv-commercial is onlangs opgenomen in de stad en wordt uitgezonden tussen 27 september t/m 10 oktober, op de NPO. Rondom die data zullen er door heel Nederland tevens mupi’s met de midweek campagne poster te zien zijn. Middels een QR-code op de poster, welke na scannen leidt naar de campagnepagina op visithaarlem.com, verbinden we offline en online met elkaar. Daarnaast zullen we in dezelfde periode een social media en display campagne starten. Dit houdt in dat je de Midweek Haarlem campagne terug gaat zien op alle social media kanalen maar bijvoorbeeld ook op nu.nl. Zo zijn we overal tegelijkertijd zichtbaar.